Przedszkole narciarskie – Jak to działa?

jak-to-dziala

Cel

Naszym celem jest nauczenie dzieci samodzielnej i odpowiedzialnej jazdy na nartach a również zachęcenie najmłodszych do narciarstwa, stawianie pierwszych, ważnych kroków.

Nauka i zabawa

Nauka odbywa się poprzez zabawę, która jest przeważającym elementem zwłaszcza w przypadku dzieci najmłodszych (4-7 lat). Aby uniknąć nadmiernego obciążenia na stawy a zwłaszcza na kolana, które jeszcze w tym wieku nie są do końca ukształtowane, sugerujemy przeplatanie zajęć na nartach z zajęciami ruchowymi i zabawami bez nart.

Odpoczynek

Dysponujmy ciepłym pomieszczeniem, w którym dzieci mogą odpocząć, gdzie opiekun bawi się z nimi, rysuje, ogląda bajki, czyta itp. Po przerwie dzieci wracają na stok. Grupy dobierane są wg. wieku i umiejętności. Osoby lepiej jeżdżące po krótkiej rozgrzewce i „rozjeżdżniu” na polanie kontynuują zajęcia na innych trasach, dostosowanych do umiejętności.

Wskazane jest aby dzieci miały ze sobą małe conieco w razie głodu lub pieniążki na drobna przekąskę.

KASKI SĄ OBOWIAZKOWE

Kiedy rozpocząć naukę

Optymalnym wiekiem, według fachowych źródeł, jest 5 lat, wtedy osiąga się największe efekty a jazda na nartach nie powoduje już tak dużych obciążeń na stawy kolanowe jak w młodszych latach. W wieku lat 4 można rozpocząć oswajanie z nartami, butami, a nawet tak zdawałoby się banalnymi rzeczami jak: śnieg, wiatr, zimno itp., które również mają wpływ na nauczanie, zwłaszcza u maluchów, które są ciekawskie świata.

W tym wieku najlepszym rozwiązaniem są zajęcia właśnie w przedszkolu narciarskim (czy też przechowalni narciarskiej :-)), które daje możliwość różnorodnych zajęć, gdzie w każdej chwili można odpocząć aby znów na nowo założyć nartki. Nie należy więc oczekiwać, że 3 lub 4 latek po kilku godzinach spędzonych w przedszkolu lub z instruktorem, zjedzie bez przeszkód z Pilska. Sukcesem będzie natomiast sama chęć dzieciaka do jazdy na nartach, umiejętność samodzielnego zapinania nart, zakładania bucików, poruszania się, chodzenia na nartach, obracania się i stabilnego zjazdu na zasadzie „złap mnie”. Ten czas nigdy nie jest czasem straconym!

W wieku lat 5 dzieci osiągają większą koordynację ruchów, rozumieją przydatność niektórych pozycji i ich cel, większe są zatem postępy.

Przedszkole daje również możliwość obcowania z innymi dziećmi, tworzą się przyjaźnie i znajomości, jest możliwość organizowania ciekawych i wesołych zabaw, pomagających w zdobywaniu pewnych umiejętności.

Facebook
Zapisz się do newslettera